Om skolen

Mosjøen videregående skole er en av de fem største videregående skolene i Nordland.

Skolen ble grunnlagt i 2008. Dette skjedde som et resultat av sammenslåing av Mosjøen videregående skole ("gymnaset"), Vefsn videregående skole ("yrkesskolen"), Vefsn landbruksskole og Mosjøen ressurs- og kompetansesenter.  I dag er disse kjent som henholdsvis studiested Sentrum, studiested Kippermoen, studiested Marka og MRK.

Studiested Sentrum tilbyr studiespesialisering, påbygg og musikk, dans og drama.

Studiested Kippermoen tilbyr helse- og oppvekstfag, frisør, blomster, interiør og eksponeringsdesign, bygg- og anleggsteknikk, teknologi- og industrifag og idrettsfag.

Studiested Marka tilbyr restaurant- og matfag og naturbruk. Her finner man også Nord-Norsk kompetansesenter MAT og Nord-Norsk kompetansesenter SKOG.

I tillegg tilbys vg1 naturbruk i Hattfjelldal.

MRK har elevene på bygg- og anleggsteknikk bygghall. I tillegg huser MRK Newton-rom, Karrieresenter og Nettskolen i Nordland. MRK driver også sertifisert opplæring innen truck og kran.

Mosjøen videregående har også sykehusopplæring i samarbeid med Helgelandssykehuset og fengselsopplæring i samarbeid med Mosjøen fengsel.

På alle studiestedene har vi kantine, elev- og lærlingetjeneste og bibliotek .

Her finer du informasjon om våre utdanningsprogram

Her finner du adresse og kontaktinfo til studiestedene.

I vår skolebrosjyre kan du se bilder fra de ulike studieprogrammene

og få et innblikk i hvordan det er å være elev hos oss -

fra klasserom og musikklab til skolegårdsbruk, praksissal og skolekennel.

I 2027 skal det stå ferdig en NY videregående skole i Mosjøen.

Studiested Sentrum, studiested Kippermoen og MRK slås da sammen i et stort og topp moderne skolebygg som skal ligge på Kippermoen.

Mer info om nyskolen finner du her.